Heilijgers wint ‘Oplevering Award’ klantgericht bouwen

Oplevering Award Heilijgers Amersfoort Stichting Klantgericht BouwenEdwin Groot, directeur van Stichting Klantgericht Bouwen (SKB), heeft aan Heilijgers de ‘Oplevering Award’ uitgereikt. Hij bracht de winnaar een persoonlijk bezoek, bewapend met certificaat, taart en vooral veel felicitaties.

Met de Oplevering Award 2018 bewijst Heilijgers dat het de klant naar tevredenheid bedient op onder andere communicatie tijdens de oplevering, de tijd die voor de oplevering is uitgetrokken en de kwaliteit en snelheid van de afgehandelde punten’.

Piet Dekker, bedrijfsleider nieuwbouw: “Heel mooi dat klanten het werk van onze medewerkers waarderen. Het opleveren is toch het toetje van het hele koop- en bouwproces. Geweldig dat onze mensen de kopers een prettige start van hun nieuwe woonomgeving kunnen bieden; dat een proces Oplevering Award Heilijgers Amersfoort SKB Stichting Klantgericht Bouwendat toch met enige spanning verloopt, een plezierige ervaring kan zijn. Dat is zowel leuk voor de kopers alsook voor onze medewerkers.”

De awards zijn toegekend in meerdere categorieën, te weten: Kopersbegeleiding, Meer- en minderwerk en Oplevering en hebben betrekking op de eerste helft van 2018.

Klantgericht Bouwen
Bouwbedrijven die zichzelf SKB’er noemen, zijn aangesloten bij Stichting Klantgericht Bouwen. Deze bedrijven bouwen nieuwbouwwoningen en hebben klantgericht ondernemen hoog in het vaandel staan. Speciaal voor hen organiseert de stichting een jaarlijkse exclusieve prijsuitreiking.

SKB’ers vragen op verschillende momenten uitgebreide feedback aan hun klanten tijdens het bouwproces. De vele antwoorden van klanten geven een schat aan informatie. Een SKB’er kan daarmee allerlei klantprocessen in zijn bedrijfsvoering nog beter analyseren en het geeft de klant de kans zowel tijdens als na de bouw van zijn woning ervaringen te delen met het bouwbedrijf. De analyses worden realtime in managementrapportages gedeeld met deze bedrijven, evenals de benchmarks; hoe doen andere bedrijven het op vergelijkbare onderdelen in het proces? Edwin Groot, directeur SKB: “Je kunt zeggen dat deze bouwbedrijven zich kwetsbaar opstellen om zichzelf en de sector verder te kunnen optimaliseren. De klant profiteert van deze kwaliteitsslag die al sinds de oprichting van SKB in 2003 gaande is.”

Bouwnu.nl
Bedrijven die aangesloten zijn bij SKB zijn ook vindbaar op de vergelijkingswebsite in de bouw: bouwnu.nl. Achter de schermen worden deze bedrijven uitgebreider beoordeeld, vandaar dat de SKB Awards in het leven zijn geroepen.

Foto: Barbara van Baarsel namens SKB

Laat wat van je horen

*